Légyszi ne

Görbe tükör a marketingkommunikációs szakmának

2015. jún 03.

Őszintébben a médiaügynökségi bónuszról!

írta: Légyszi ne
Őszintébben a médiaügynökségi bónuszról!

Nem lesz világvége, ha a kormány eltörli a médiaügynökségi bónuszt. Nagyobb az esélye annak, hogy tisztább lesz a viszony a megbízó, a médiatulajdonos és a médiaügynökség között. A rendelkezésre álló idő persze rövid, de azt nem mondhatja a kommunikációs szakma, hogy váratlanul érte a kormányzati intézkedés szándéka. Az azért jó lenne, ha a szakmai szervezetek nem csak riogatnának, hanem őszintén elismernék a problémákat és előállnának az ő megoldási javaslatukkal.

gladiator_headline.jpg

Néhány hete bolydult fel (ismét) a kommunikációs szakma, amikor kiszivárgott, hogy a kormány a médiaügynökségi bónusz eltörléséről készül törvényt hozni. Aztán hamarosan a törvénytervezet is megerősítette ezt a kormányzati szándékot, sőt azóta ...

Tovább Szólj hozzá

hirdetés reklám bónusz visszatérítés médiaügynökség médiabónusz médiajutalék

2015. máj 18.

A vállalkozó is ember

írta: Légyszi ne
A vállalkozó is ember

Senki nem tudja, hogyan kell a vállalkozókhoz szólni

Sok cégnek jutott eszébe egyszerre, hogy kellene valamit mondani a vállalkozóknak. Mondtak is. A kérdés az, hogy komolyan gondolták-e, hogy ezzel a kommunikációval meg tudják szólítani a kis- és középvállalkozókat. Vagy csak ki akarták pipálni a feladatot.

highlander1_headline.jpg

Ha téli álomból felébredve bekapcsolnám a tévét, onnan tudnám, hogy itt a tavasz, hogy kisvállalkozásoknak szóló reklámokat látok benne. A távközlési cégekre és a bankokra jellemző, hogy csak tavasszal és ősszel hajlandóak beszélni ehhez a célcsoporthoz. Vannak ennek racionális okai is persze, hiszen a közhiedelem szerint nyáron esélytelen üzleti döntést kicsikarni, mert mindenki nyaral, a tél egyik felét a karácsonyi hajcihő uralja, a másik felében pedig még nem indult be ...

Tovább Szólj hozzá

üzleti kisvállalkozás vállalkozó Telenor Vodafone Budapest Bank Small Business Saturday

2015. ápr 14.

CSR, te mosolygó hulla

írta: Légyszi ne
CSR, te mosolygó hulla

A CSR (Corporate Social Responsibility - vállalati társadalmi felelősségvállalás) vajon létező dolog, vagy csak egy kommunikációs fogás? Csak egy nyelvi lelemény, egy PR fogás, hogy úgy tűnjön, a vállalatok felelősnek érzik magukat a társadalom iránt, vagy tényleg a cég szemléletváltozását mutatja? Az esetek túlnyomó részében sajnos csak parasztvakítás, pedig nem kellene, hogy így legyen.

schwarzi_mod.jpg

Rögtön az elején szeretném leszögezni, hogy én úgy gondolom, hogy az a vállalkozás, vállalat, amely egy országban jelen van, igenis felelősséget kell hogy érezzen az adott ország gazdasági, társadalmi, kulturális problémái iránt. Kötelességének kell éreznie, hogy ezeken a problémákon segíteni próbáljon. (Vannak persze, akik már ebben ...

Tovább Szólj hozzá

reklám kommunikáció szponzoráció marketingkommunikáció PR CSR Benetton Oliviero Toscani

2015. már 30.

Miért csinálunk trágya rádióreklámokat?

írta: Légyszi ne
Miért csinálunk trágya rádióreklámokat?

A rádióreklám az, amit mindenki utál. Az is, aki hallgatja, az az ügynökség is, aki csinálja, meg az ügyfél is, aki elfogadja. De akkor miért csináljuk őket, és főleg miért ilyen rosszakat?

freedom.jpg

Az elmúlt években készült rádióreklámok között csak elvétve volt olyan, ami mint rádióspot megállta a helyét. Ezerből 999 rádióreklám nem csak hallgathatatlanul idegesítő, hanem még a hirdető célját sem éri el, mert tökéletesen észrevétlen marad, úgy megy át a hallgató fülén és fején, mint fos a libán. Őszintén, ha arra kérnélek benneteket, hogy idézzetek fel egy rádióreklámot az elmúlt hétről, akkor is csak olyant tudnátok mondani, ami annyira idegesítő volt, hogy rögtön csatornát váltottatok. Mivel ez egy szakmai blog, itt ...

Tovább Szólj hozzá

kampány kreatív rádió ügyfél ügynökség rádióreklám Pöttyös Sláger Rádió

2015. már 16.

Reklámok, amelyek láttán előtör belőlünk az állat.

írta: Légyszi ne
Reklámok, amelyek láttán előtör belőlünk az állat.

Vannak dolgok, amiket érdemes külföldről behozni. A reklám csak ritka esetben tartozik ezek közé. A magyar piac viszont tömve importált reklámokkal, amik egy része eredeti állapotában és piacán sem ért egy kalap fabatkát sem, itthon meg csak tovább rontottak rajta. Némelyiket nézve meg egyenesen ölni tudnék.

danny_trejo_title.jpg

A külföldről importált reklámoknak szerintem három kategóriája van.
Az első kategóriába a nagy nemzetközi márkáknak, sok pénzből készített, jellemzően ismert embereket (színészekkel, sportolókkal) szerepeltető, eleve globális piacokra szánt, kifejezetten márkaépítés fókuszú reklámok tartoznak. Ilyenek a Nike, Adidas, Snickers, Nespresso - What else. Szerintem ezekkel semmi baj nincsen, hiszen üzenetük annyira általános, ...

Tovább Szólj hozzá

kampány kreatív marketingkommunikáció márkastratégia TV külföldi reklám tesztimoniál

2015. már 09.

Az elkúrT márkaváltás

írta: Légyszi ne
Az elkúrT márkaváltás

Az elmúlt évek legkomolyabb szakmai hibáját követte el a Magyar Telekom, amikor végrehajtotta a T-Mobile és a T-Home márkák összevonását, és létrehozta a kereskedelmi Telekom márkát. Nem az volt a hiba, hogy meglépte a márka-merge-öt, hanem AHOGY végrehajtotta. Pedig annyira könnyű lett volna ezt jól megcsinálni.

sparta_t.jpg

Aki kicsit is figyelte a magyarországi T márkák történetét, meg egy kicsit a külföldieket is, annak nem lehetett titkok, hogy a Deutsche Telekom (DT) egyszer csak lenyomja a Magyar Telekom (MT) torkán, hogy vonja össze a lakossági márkáit, T-Mobile-ból és a T-Home-ból legyen ezentúl csak egy: Telekom. Ez valóban racionális lépés, hiszen egy márkát jóval olcsóbb fenntartani, egyszerűbb vele kommunikálni, ráadásul - mivel ...

Tovább Szólj hozzá

kampány reklám márka TV T-Mobile T Magyar Telekom T-Home DT Telekom márkamenedzsment

2015. már 04.

Ki a tököm az a Boxie? - avagy a UPC-nél valamit nagyon rosszul csinálnak

írta: Légyszi ne
Ki a tököm az a Boxie? - avagy a UPC-nél valamit nagyon rosszul csinálnak

Tegye fel a kezét, aki tudja, ki az a Boxie Van Gerrisheim! Na ugye. A probléma a UPC aktuális kampányával még sem az, hogy most csak 3 ember tolta a magasba bizonytalanul a mancsát. Egy ilyen nagy márka igazán megérdemelne egy normálisan átgondolt, megalapozott márkastratégián nyugvó kommunikációt.

bruce-willis_headline.jpg

Próbáljuk közösen kitalálni, hogy mit is szeretne mondani magáról a UPC, milyen képet szeretne magáról kialakítani. Előre szólok, nem lesz könnyű. Egy időben azt mondta magáról, hogy ő az a márka, amelyik szórakoztatni akar. Ez jó. Ez megkülönböztet. Ez egyedi. Elég következetesen építette is. A kampányainak alapgondolata a szórakoztatás volt, a megvalósítás is ezt a gondolatot közvetítette és persze verbálisan is sulykolták: ...

Tovább Szólj hozzá

kreatív reklám márka márkastratégia UPC Boxie márkagondolat

2015. feb 27.

Csak ne tiltson be semmit a Puzsér

írta: Légyszi ne
Csak ne tiltson be semmit a Puzsér

Én mondtam, hogy ne foglalkozzunk Puzsérral, de nem megy. Eszembe jutott még erről néhány gondolat. De előtte egy kis önostorozás.

dancing_with_wolves_headline.jpg

Mostanra már biztosan feltűnt, hogy többes szám első személyben írok. Ez azért van, mert én is a reklámszakmában dolgozom, részese vagyok az összes bűnnek, amit közösen elkövettünk, nem szeretném kisebbíteni vagy tagadni a felelősségem. Mindazonáltal néhány kiugrott szakembertől eltérően, írásommal nem beleharapni szeretnék az engem etető kézbe, nem akarom megtagadni korábbi munkáimat, nem szándékom leköpni azt a szakmát, amelyet szeretek. Csak van bennem egy remény, hogy javulhatnak a dolgok, és mint tudjuk, utoljára a reményhal.

Az első posztban már eljutottunk odáig, hogy a szakma ...

Tovább Szólj hozzá

kreatív reklám marketingkommunikáció Puzsér Róbert Sas István Cseperkálo István

2015. feb 23.

Tündöklés és bukás - Ettől durrant el az agyam

írta: Légyszi ne
Tündöklés és bukás - Ettől durrant el az agyam

Tavaly nagyjából ilyenkor döntött úgy mindannyiunk Puzsér Róbertje, hogy a 2014-es évben hadjáratot indít a TV reklám ellen, mert nyilván az a világ legnagyobb problémája. Eltekintve attól, hogy néhány pengeváltáson kívül ez annyira csendes háború volt, hogy gyakorlatilag észre sem vettük, Puzsér Róbertre nem lehet azért haragudni, mert akkor éppen a TV reklámokra szállt rá. Inkább köszönettel tartozunk neki azért, mert ennek apropóján elkezdődhetne egy őszinte beszélgetés arról, hogyan került ebbe az elkeserítő helyzetbe a reklámszakma, és hogyan lehetne ezen segíteni. Engem mindenesetre ez ösztönzött ennek a blognak az írására.

terminator.jpg

Azt azért el kell ismerni, hogy Puzsér meglepő tudatossággal, zavarba ejtő tervezettséggel ...

Tovább Szólj hozzá

kreatív reklám Cannes Puzsér Róbert Erdélyi Zsolt Tóta W Árpád ÖRT kreativigazgató

süti beállítások módosítása